Zorgverzekeraars geven 72 miljoen uit aan reclame
In 2014 hebben zorgverzekeraars in totaal 72 miljoen euro uitgegeven aan reclame. Het overgrote deel van dit geld is uitgegeven in de laatste twee maanden van het jaar toen consumenten konden overstappen van de ene op de andere verzekering. Zorgverzekeraars gaven in 2014 meer geld uit aan reclames dan in het jaar ervoor. Ze besteedden het afgelopen jaar maar liefst 25% meer dan in 2013.
Inhoudsopgave
Bij welke media zenden zorgverzekeraars hun reclames uit?
Zorgverzekeraars zijn het meeste geld kwijt aan reclames die op televisie te zien is. Maar liefst 36 miljoen euro gaat daar naartoe. Internet komt op de tweede plaats, zo blijkt uit een onderzoek van BS Health Consultancy. In totaal hebben zorgverzekeraars 20 miljoen euro uitgegeven aan reclames die online te zien waren. Het overige geld gaven verzekeraars uit aan reclames die via andere kanalen uitgezonden werden, zoals de radio. De reclames van enkele zorgverzekeraars vindt je hier.
Meer reclame, meer verzekerden?
Opvallend is dat de grootste zorgverzekeraars er niet meer verzekerden bij kregen. Het aantal verzekerden bij de grote zorgverzekeraars van Nederland daalde zelfs. En dat terwijl ze bijna 68 miljoen euro uitgaven aan reclames. Het lijkt er dus op dat meer reclame niet automatisch leidt tot meer verzekerden. Er zijn in 2014 in vergelijking met 2013 wel meer mensen overgestapt naar een andere zorgverzekering, namelijk 1.2 miljoen.
Laatste update op 20 januari 2017 – 16:43 door .