Zorgverzekeraars spenderen miljoenen aan nieuwe klanten
Nederlandse zorgverzekeraars hebben vorig jaar samen ruim 540 miljoen euro uitgegeven om nieuwe klanten te verleiden tot overstappen. Dat komt neer op een bedrag van 571 euro per premiebetalende overstapper.
Dit meldt de Telegraaf. Zorgverzekeraar CZ spendeerde het meeste met 183 miljoen euro. Andere grote zorgverzekeraars zoals Achmea en VGZ gaven 145 miljoen en 115 miljoen euro uit aan marketing gericht op nieuwe klanten. Menzis gaf in verhouding het minste uit, zij spendeerde 42 miljoen euro.
De vier grootste zorgverzekeraars zijn samen verantwoordelijk voor 90 procent van het totale bedrag dat is uitgegeven aan acquisitie. Hoe deze grote uitgaves worden doorberekend aan de verzekerden is niet duidelijk.
Overstappen van zorgverzekering kan via ZorgKiezer.nl. Op ZorgKiezer.nl kan iedereen elke zorgverzekering vergelijken, offertes aanvragen en gratis overstappen. Voor meer informatie over de zorgverzekering kan ook telefonisch contact opgenomen worden op 020-2611600.
Laatste update op 16 oktober 2013 – 15:30 door Claire Langenhoff.
Expert op het gebied van het financiële product zorgverzekeringen, gericht op consumenten. Telefonisch en schriftelijk contact met consumenten om hen, op basis van hun wensen, te begeleiden in welke zorgverzekering passend is. WFT zorg (Wet op financieel toezicht) certificering behaald in 2018.